Ytterligare ett flygbolag i graven

Vilket år för flygbolagen. En efter en går de i konkurs. De tidigare bolagen, Cimber Sterling, Malev m.fl. har jag personligen inte haft resenärer med, men Skyways… De bokar jag ju flera gånger i veckan åt våra affärsresenärer. Kön i Amadeus kommer vara lång idag… Och köerna på telefon också skulle jag tro.

Naturligtvis är det värst för alla de som står utan jobb. Och tråkigt för alla de som köpt biljetter. Och det känns hemskt att City Airlines så nyss blev uppköpta så de också går i konkurs. Flög med dem till Mallorca i somras och det var så otroligt bra!

Ja den här arbetsdagen kommer nog bli rätt tuff.

En tanke på “Ytterligare ett flygbolag i graven”

  1. Ja, känns konstigt. Har också flugit med CIty, gillade dem också. I Karlstad(min gamla hemstad) tror jag bara det är Skyways som flyger förutom charterbolagen.. På tal om flyg, vilka sidor tycker du jag ska leta på för att hitta billiga flygbiljetter till London i september? Jag kollar flygresor.se, är de bra eller?

Lämna en kommentar