En liten snabbis

innan jag lämnar datorn. Igår var ni väldigt många här. Några av er hittade hit på följande sätt:

hur mycket kostar denta stix hund på gekås

ögoninflammation barn

Och då får jag plötsligt dåligt samvete för att jag informerar så dåligt på min blogg. Varför skriver jag inte lite tips om jag ändå bloggar om t.ex. ögoninflammation. Så att den stackaren som hamnar här efter att ha googlat det faktiskt ska få något matnyttigt med sig i livet. Så det är mitt måndagslöfte. Börja blogga lite nyttigare. Borde passa på att börja äta lite nyttigare också, men det får nog bli nästa måndagslöfte. 

Så skulle ni som söker information om ögoninflammation/ögoninfektion hos barn komma tillbaka så säger jag såhär.

Bomullsrondeller och varmt vatten. Stryk långsamt från yttre delen av ögat och inåt, mot näsan alltså. Kan barnet inte öppna ögonen på morgonen så försök att få det att hålla ögonen stängda, för det gör asont att försöka öppna dem när de sitter ihop (vuxna kan få skiten också, AJ säger jag bara, även om jag som tur är klarade mig den här omgången), tills du hunnit badda några gånger med vattnet så att gegget löser upp sig.

Är det riktigt illa så gå till VC. Där kan man få mirakeldroppar! De är inte så lätta att få in i ögonen, men det behövs inte så mycket för att ögonen direkt ska bli mycket mycket bättre.  Kanske finns olika varianter med Elin fick iallafall Fucithalmic ögonsalva. Halleluja! 

Och tänk på att tvätta händer ofta. Byt gärna handduk oftare än vanligt och lite handsprit skadar inte heller. Smittsamt som attan är det.

Så nu känner jag mig lite bättre till mods. Ni Dentastix sökare får vänta till en annan dag… eller förgäves. För jag minns inte alls vad de kostade på Gekås.

Image

Såhär röd runt ögonen kan man bli om man får ögoninlammation. Elins första jul. Den senaste julen var hon magsjuk. Ska vi försöka hålla tummarna för att julen 2012 blir hennes första friska någonsin? 

En önskan och en längtan

Idag har jag en enorm lust att blogga. En enorm lust att skriva ett långt blogginlägg som jag sedan myser sådär skönt när jag läser igenom för att jag fick till det så bra.

Men när jag sitter här och skärmen lyser vitt så står det helt still. Kommer inte på något alls. 

Så jag hoppar i pyjamasen (inte för att jag har något, har inte haft någon sedan jag var pyttig, men det låter bra) och kryper i säng med en bra bok. Blir nog ytterligare en ungdomsbok. Jag knarkar dem nu. Har ni några bra att rekommendera får ni fylla kommentarsfältet här nedanför. 

Sov sött!

Image