Livets guldkorn

Elin har somnat av utmattning och Maja kom precis in smutsig och lycklig efter en hel dag av lek med vännerna på gatan. Jag sippar på ett glas rosé och smaskar toblerone och ostbågar. På tvn väntar strax spanien-frankrike och utanför skiner solen. Och allt detta i vårt hus. Just nu är livet alldeles alldeles perfekt. 

image

image

image

image

image

image

Glad midsommar

image

Igår hade vi midsommarfest. och allt blev väl inte riktigt som planerat. Tillsammans med vännerna kom regnet och sedan öste det ner. Ingen kubb, ingen femkamp, ingen midsommarstång. Inte ens några kransar hann jag få ihop. För att förbereda fest i flyttkaos är inte helt lätt. Men det var en jättetrevlig dag och kväll. Fantastiskt god mat i goda vänners lag. Poängpromenad, musikquiz och nattlig promenad när det äntligen slutade regna. Men nästa år ska det bindas kransar och dansas kring stången och sitta ute. Tror och hoppas jag nu iallafall.

image

Och så fick jag äntligen träffa den minsta människa jag någonsin sett. Bästa vännens dotter Meia, en vecka gammal och 2,3 kg. Underbar liten tös!

image

Idag fortsätter det att fullständigt vräka ner. Men idag gör det inget. Vi ska bara gå omkring och skrota och njuta av vårt hus. Ska försöka fota lite för er också. Här får ni en liten glimt av vårt vardagsrum.

image